Sociale documenten: hoelang moet je ze bewaren? 🗂️
Uit recent onderzoek blijkt dat 80% van de werknemers vindt dat werkgevers méér moeten investeren in een positieve werksfeer. Geen verrassing, toch? Een goede werkomgeving is dé sleutel tot motivatie, betrokkenheid en loyaliteit.
Maar waarom blijft dit zo'n uitdaging?
👉 Erkenning is cruciaal: Slechts 25% van de medewerkers voelt zich regelmatig gewaardeerd door hun leidinggevende. Dit terwijl 6 op de 10 aangeeft dat erkenning een directe impact heeft op hun motivatie.
👉 Communicatie kan beter: Slechte communicatie veroorzaakt stress en demotivatie bij 1 op de 4 werknemers. Toch heeft 70% van de bedrijven géén interne communicatieafdeling.
👉 Well-being blijft onder druk staan: Slechts 49% van de medewerkers vindt dat hun werkgever voldoende inzet op welzijn.
Waarom is dit belangrijk?
De sfeer op de werkvloer is na een gezonde werk-privébalans de belangrijkste reden waarom werknemers blijven. Een werkgever die inzet op erkenning, open communicatie en welzijn wint niet alleen aan productiviteit, maar ook aan talentbehoud. 💡
🔹 Hoe scoort jouw organisatie op deze thema's?



